top of page

TikTok: ga ik mee met de trend of blijf ik achter?

De wondere wereld van TikTok.

Je hebt er vast al van gehoord het bekende platform TikTok. Korte video's waarin je jezelf kan filmen terwijl je zingt, danst of playbackt. De hype bij jongeren, ook bij mijn vrienden. Maar tot nu toe ben ik nog niet overtuigd. De vraag is: hoe kan TikTok een meerwaarde zijn voor jou en je bedrijf?


Waarom is TikTok zo populair?


Hannah Stöve van Het Parool interviewde in 2019 één van de bekendste sterren op TikTok in Nederland: Sara Dol. Op de vraag wat TikTok onderscheidt van andere platforms antwoordde Sara: “Hoe gekker, hoe beter. Dat onderscheidt de app van andere platforms.”


Tijdens de Expert Class maakt Kathy Van Looy van Famous Relations duidelijk dat er ook een andere reden is voor de populariteit van TikTok. De content die sterren op TikTok creëren kan snel gedeeld worden. De app is vernieuwend en makkelijk toegankelijk. Conclusie: iedereen kan viraal gaan.


Wat betekent TikTok voor jouw bedrijf?


Het bedrijf Join zegt dat TikTok de mogelijkheid biedt om originele, interactieve marketingcampagnes te creëren samen met influencers. Volgens hen is de kracht van TikTok de korte videos. Er kan een heel interactieve manier van marketing toegepast worden door bijvoorbeeld challenges en winacties te organiseren. Daarnaast kunnen influencers bedrijven hierin ondersteunen, omdat ze voor een groot bereik zorgen.


Ga ik de trend volgen?

Voorlopig nog niet. Ik zie zeker het nut in van TikTok, maar het is mij nog niet weggelegd. Wie weet denk ik er na mijn stage helemaal anders over. Wil je me graag overtuigen om TikTok aan te maken? Dat kan! Vul het contactformulier in en try!


Meer weetjes?

Wil je meer weten over Public Relations of ben je gewoon benieuwd naar wat ik dit academiejaar allemaal doe? Klik dan op deze link.


Kaat Pelkmans

Fijn dat je even langskomt! 

Wil je meer weten over wie ik ben en wat ik doe? Klik dan op de knop hieronder! 

Laat de posts naar jou komen!

Bedankt!

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Black LinkedIn Icon
bottom of page